torsdag, augusti 23, 2012

En bok i veckan

Tre veckor in i 2012 upptäckte jag att jag hade läst en bok i veckan. Då fick jag den befängda tanken att försöka forsätta med det resten av året. Det kan väl inte vara så svårt?

De senaste sex åren har jag lyckats med det endast en gång 2009, 55 böcker. 

Dåliga samvetet med olästa böcker.
En vecka orkade jag inte läsa ut boken så jag fick läsa ut den på måndagen veckan efter och en till den veckan. Minst två gånger har det blivit riktigt korta böcker med mycket bilder.

Ett problem har varit min semester, då har jag blivit tvungen att gå ifrån mitt mål och läst flera böcker per vecka.


Pågående böcker:
Ransom Riggs / Miss Peregrines hem för besynnerliga barn
Patrick Rothfuss / Wise man's fear
Hannu Rajaniemi / Quantum thief
Richard Dawkins / Greatest show on earth