fredag, september 07, 2012

Böckerna på hyllan


Man kanske skulle gå igenom böcker på hyllan:

  • Jeffery Deaver: Lincoln Rhyme den förlamade rättsteknikern. Bra spännande och böcker med ett bra flyt. Twisted ingår inte i serien, den är en novellsamling.
  • Philippe Delerm: de två små böckerna Den först klunken öl ... och Det hade regnat hela söndagen. Två underbara böcker med små korta noveller.
  • Colin Dexter: Serien om Kommisarie Morse mer känd som TV-serie men mycket läsvärda.
  • Pete Dexter / Paris Trout, Det här en de böckerna som jag har köpt av det enda skälet den finns som film. Jag har varken sett filmen eller läst boken.
  • Micheal Dibdin Aurelio Zen -serien. Hårdkokta polisdeckare från Italien
  • Philip K Dick / Do androids dream of electric sheep mer känd som boken bakom filmen Blade Runner. Som de flesta filmatiseringar a PKDs böcker och noveller följer inte filmen boken.
  • Charles Dickens / Pickwick papers. En rolig bok av Charles Dickens, tror jag, den är oläst.
  • Paul Di Dilippo / Lost pages och Ribofunk. Lost pages alternativa liv för berömda författare. Ribofunk varför hacka datorer när man kan hacka proteiner och gener.
  • Chitra Divakurni / Mistress of spices. En "konstig" bok i min samling. Jag hittade den här boken i en tiding om Chilipeppar. De handlar om en kryddhandlare som kan göra magiska saker med kryddor.
  • Philippe Djian / Betty Blue. Boken bakom filmen en av få, kanske, kärlekshistorier i min samling.
  • Stephen Donaldson De två första serierna om Thomas Covenant.Jag tror att jag har läst den första delen av första serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar